Vanaf de fietsbrug loopt het tracé in de richting van Wierden aan de westzijde van het spoor richting station. Hier is nog geen fietssnelweg gerealiseerd maar de huidige route is goed bruikbaar en zelfs deels afgesloten is voor auto’s.
Nog voor het station zal de F35 gaan afbuigen naar het westen, naar de Wierdensestraat. Voor de situatie tussen ROC en Kersenstraat is nog geen oplossing.
Verder naar het Westen wordt de Wierdensestraat opnieuw ingericht om een breed tweezijdig fietspad aan de noordzijde te realiseren. Ter hoogte van de Aalderinkssingel is een ongelijkvloerse kruising wenselijk maar niet voorzien.
Vanaf de Aalderinkssingel tot aan het kanaal loopt al een fietspad in twee richtingen. Dit moet alleen nog opgewaardeerd worden. Daar waar het fietspad vanaf de Strauszstraat erbij komt is het wegdek al aangepast.
Op de brug over het kanaal is het fietspad smaller dan gewenst, maar als je het kanaal over bent kun je ervaren hoe het is om over de F35 te fietsen al moeten fietsers het viaduct over de N36 nog delen met auto’s. Voor de zomer van 2015 liep hier een doorgaande route voor auto’s via Badweg en Almelosestraat, maar nu benaderen auto’s de F35 van weerszijden haaks en dienen voorrang te verlenen.
De Fietssnelweg gaat verder over het tracé van de oude N35 onder Wierden langs en komt langs Generatietuin, school voor voortgezet onderwijs De Passie en nieuwbouwwijk Zuidbroek. Op de rotondes Almelose straat en de Rijssensestraat buigt het fietspad uit en hebben de fietsers voorrang. Automobilisten moesten daar in het begin erg aan wennen is mijn ervaring.
Bij de Rijssensestraat stopt de F35 momenteel abrupt. Als je verder wilt fietsen richting Nijverdal moet je of je weg zoeken naar de Nijverdalsestraat in het noorden of de ten Cateweg in het zuiden om de spoorlijn naar Rijssen te kunnen kruisen.
Over het vervolg zijn de beslissers het niet eens. Het hangt samen met de aanleg van de A35. Er is een hevige discussie gaande die uiteindelijk geleid heeft tot het vertrek van de wethouder in Wierden. Er is door de gemeente Hellendoorn en provincie al besloten om de F35 over het Bolderpad te laten lopen. Het college van de gemeente Wierden is daar in meegegaan, maar de gemeenteraad van Wierden heeft middels een motie tegengestemd en kiest voor het alternatief via een zuidelijke route over het tracé van de oude N35. Dat is voor Wierden goedkoper. De andere optie is voor Nijverdal goedkoper. Voordeel van de zuidelijke route is dat het milieu (Wierdense veld) minder belast wordt en het industrieterrein ’t Lochter beter bereikbaar is voor gebruikers van de fietssnelweg.
Voor Nijverdal telt dat de F35 vanaf de Eversbergweg al gerealiseerd is en die ligt ten noorden van de spoorlijn naar Zwolle en eindigt bij zwembad het Ravijn en de Sallandse Heuvelrug.
wordt bewerkt